img

משלוח חינם ברכישה מעל 299ש"ח בדואר רשוםן מתנה על כל רכישה מעל 399 ש"ח

המיגרנה והטיפול הטבעי


המיגרנה והטיפול הטבעי 


מיגרנה היא תופעה נפוצה, המופיעה אצל כ-15% מהגברים ו-25% מהנשים. היא מופיעה לראשונה לפני גיל 30 שנה, וב-75% מהמקרים יש היסטוריה משפחתית. 

המיגרנה מופיעה באופן פתאומי ומהיר. היא יכולה להופיע בכל שעות היום או הלילה. 

ישנם שלושה סוגים של מיגרנה : 

מיגרנה קלאסית, מצויה ומקבצית – CLUSTER. 

מיגרנה קלאסית : כאבים חזקים המתחילים, ולעיתים קרובות גם נשארים בצד אחד של הראש. מלווה בהבזקי אור, חרדה, עייפות, הפרעות בחשיבה. ההתקף מתחיל בבוקר, מגיע לשיאו תוך שעה ונמשך בין 4-24 שעות. 

מיגרנה מצויה : זוהי המיגרנה השכיחה ביותר. הכאבים מופיעים בשני צידי הראש, בדרך כלל ללא אזהרה מוקדמת. התקף עלול להמשך יום אחד עד שלושה ימים. 

מיגרנה מיקבצית : מאופיינת בכאבים עזים המרוכזים מאחורי ארובת העין, לעיתים קרובות מסביב לעין אחת. הכאבים מופיעים במקבצים של פעם עד שלוש פעמים ביום במשך ימים אחדים. בד"כ אין סימני אזהרה. יכולה להיות קשורה לרגישות לאור. 


המנגנון הגורם להתקפי המיגרנה אינו ברור. קיימות מספר השערות : 

אי יציבות של מערכת בדם – רוב החוקרים סוברים שבהתפתחות המיגרנה יש בהתחלה היצרות של כלי דם תוך - גולגולתיים הגורמת לאספקת דם לקויה אל המוח. בעקבותיה באה התרחבות של כלי הדם חוץ- גולגולתיים, וזה שלב הכאב. למרות ההתרחבות החולה נראה חיוור בזמן ההתקף, ומכאן שחלה היצרות של כלי הדם הקטנים. 

הפרעה בטסיות דם – אצל אנשים הסובלים ממיגרנות, נראים הבדלים בטסיות בזמן ההתקף של מיגרנה וגם בין ההתקפים. ההבדלים כוללים הצמדות מוגברת של טסיות דם, הרכב שונה של הטסיות, ושוני באופן שחרור הסרוטונין. כל הסרוטונין המצוי בדם נאגר בטסיות הדם, כתוצאה מגירוי. תכולת הסרוטונין בטסיות הדם של חולי מיגרנה היא נורמלית, אבל כמות הסרוטונין המשתחררת מהטסיות עולה לקראת ההתקף. ישנם מחקרים קליניים המחזקים תאוריה זו של הפרעה בטסיות הדם. 

הפרעה עצבית - ע"פ תאוריה זו, תאי עצב המעצבבים עורקים מסביב למוח משחררים חומר P, שהוא מתווך חשוב של כאב. שחרורו לעורקים קשור להתרחבות של כלי דם, שחרור של מתווכי דלקת מתאי פיטום, ועליה בחדירות של כלי הדם. אצל נשים נראה שיש קשר בין שינויים ברמת ההורמונים ובין התקפי מיגרנה. שכיחות התקפי המיגרנה גבוהה במיוחד אצל נשים בגיל הפוריות. נראה שיש קשר בין ירידה ברמת האסטרוגן לבין התקפי מיגרנה, שהם שכיחים בסוף הפאזה הלוטאלית, לקראת הופעת הווסת. פאזה לוטאלית – התקופה בין הביוץ ועד המחזור הבא שיבוא. בתקופת המנופאוזה חלה ירידה ברורה בהתקפי מיגרנה עד להעלמות מוחלטת. 


טיפול במיגרנה באמצעות צמחי מרפא ותכשירים ארומתרפיים. 

כדי לסייע לאדם הסובל ממיגרנה לעיתים קרובות יש לנסות להבין מהו הגורם ולטפל בו. טיפול סימפטומטי יכול להקל על כאב ראש, אבל לא ימנע התקפים נוספים לאחר זמן קצר או ארוך יותר. הטיפול הקונבנציונלי בכאבי ראש הוא סימפטומטי. תרופות נגד כאבי ראש תופסות מקום ראשון בעולם בהיקף המכירות שלהן. 

צמחים מרחיבי כלי דם היקפיים : רוזמרין רפואי, אשבל – STACHYS BETONICA FEVERFEW ,ZINGIBER OFFICINALIS ,MENTHASPP ,CAPSICUM-CAYENNE ,BLACK COHOSH, רוזמרין רפואי ו- STACHYS BETONICA ממריצים זרימת דם, והשפעתם כפולה. הם פועלים גם כמרחבי דם היקפיים וגם כממריצי זרימת דם. צמח חשוב בהשפעתו על זרימת דם אל המוח הוא גינקו בילובה. בהרבה מקרים הגינקו משחרר מכאבי ראש. 

צמחים מומלצים לכאבי ראש הקשורים למתח בעורף ובכתפיים: משתמשים בצמחים מרגיעי עצבים ומסייעים להרפיית השרירים.VALERIANA OFFICINALIS,VIBURNUM OPULUS, ANEMONE PULSATILLA,STACHYS BETONICA,PASSIFLORA INCARNATA, HYPERICUM PERFORATUM,LAVENDULA OFFICINALIS. ניתן להשתמש בצמחים כגון היפריקום, לבנדר, ועוד בשימוש חיצוני כשמן מסאג' המסייע להרפיית מתח של השרירים. צמחים משככי כאב : SALIX ALBA,PISICIDIA,LACTUCA VIROSA,HARPAGOPHYTUM, CORYDALIS ,HYPERICUM PERFORATUM. 

שמנים אתריים משככי כאב : לבנדר, ציפורן, אגוז מוסקט, MENTHA ARVENSIS.ניתן להשתמש בהם מעורבבים בשמן כעיסוי לרקות. שמן אתרי רוזמרין משכך כאב, אבל עלול לגרום לעליה בלחץ הדם. הוא יכול להועיל מאוד במקרים של כאבי ראש הקשורים ללחץ דם נמוך אולם יש להיזהר ממנו במקרים של יתר לחץ דם. 


הפתרון הטבעי בטבע בשבילך: 

SYNIGRENA - תערובת שמנים אתריים לטיפול בהתקפי מיגרנה. השימוש בזמן התקף בלבד. 

ANTI MIGREN- תמצית לטיפול במיגרנה. 

בחר את הפתרון שלך והכנס לסל SYNIGRENA או ANTI MIGREN