img

משלוח חינם ברכישה מעל 299ש"ח בדואר רשוםן מתנה על כל רכישה מעל 399 ש"ח

הלייזר הרך - כלי לטיפול בכאבים וכיבים

חדש בקליניקה של טבע בשבילך 

הלייזר בשרות הרפואה – למה לסבול כשיש פתרון ! 

1 מתוך 6 מבוגרים סובל מכאב כרוני מתמשך – זאת עובדה ידועה. 

הידעתם שבשנים האחרונות ניתן לטפל בכאבים באמצעות לייזר ? 

כיום עושים שימוש בלייזר רך (קר) גם בתחום רפואת הכאב, ובמרפאות כאב רבות בבתי החולים המובילים בארץ, הפכו מכשירי הלייזר – רך לכלי טיפול חשוב ומקובל מאד. גם במרפאות ספורט גדולות, פיזיותרפיסטים ורופאי נבחרות אולימפיות נעזרים במכשירי לייזר-רך מסוגים שונים על מנת לשכך כאבים. 

רפואת הקוונטים היא שיטה רפואית המשלבת מקורות אנרגיה שונים. כגון : אנרגיה לייזר פועמת, אנרגיה אינפרה – אדומה רחבת פס, אור אדום גלוי ושדה מגנטי סטטי, במטרה לשנות תאים חיים ממצב חולי בלתי יציב למצב בריא ויציב. 

בכל המקרים הקליניים בהם רפואת הקוונטים מתגלה כיעילה, קיים מכנה משותף בולט : דלקת. שרשרת האירועים ברמת הרקמה מובילה למצב פתולוגי של דלקת הגורמת למחזור דם מופחת בנימים וכתוצאה מכך לשינויים באספקת הדם לתאים ולפגיעה איסכמית. כל פעולה העשויה לקצר את משך המצב האיסכמי, תשפיע לטובה על מהלך המחלה והכאב הנלווה. 

האנרגיות לעיל מסוגלות, תוך שעות ספורות לאחר חשיפת הרקמה הפגועה, לשפר את אספקת החמצן לתאים הפוקסיים, לתקן את מחזור הדם בנימים ולהרחיק את חומרי הפסולת הרעילים. הרקמות מחלימות והכאבים נעלמים. כל זה מושג באמצעות תהליכים כימיים בתאים המגיבים לביו פוטונים. תגובתן תגרום להתחדשות ייצור האנרגיה (ATP) ושיקום כל הפונקציות הפגועות בתאים. 

חשוב להדגיש כי הטיפול באמצעות מכשיר הלייזר אינו שולל טיפול רפואי קונבנציונלי אחר. להפך, שילוב שתי הגישות יכול להוביל להחלמה מהירה ולאפשר הפחתת מינון צריכת התרופות הקונבנציונליות. 

ראוי לציין כי השימוש במכשיר הלייזר מביא לריפוי ללא פעולה פולשנית, ללא כל נזק וללא תופעות לוואי. השפעות ביולוגיות של קרני לייזר 

לייזר---> ספיגה ---> השפעות ראשוניות או ישירות ---> ביו- כימיות, ביו- חשמלית, ביו- אנרגטית. ---> השפעות בלתי ישירות ---> המרצת מחזור הדם בנימים, המרצה תאית הזנתית. ---> השפעות רפואיות כלליות ---> שיכוך כאבים, נוגד דלקת, נוגד נפיחות ובצקת, המרצת מחזור הדם, המרצה ביולוגית.


ההשפעות הביולוגיות העיקריות של קרני לייזר

- הרחבת נימיות וכלי דם טרום

- נימיים; -ניאו- וסקולרזציה (יצירה מחדש של כלי דם לימפטיים וורידיים)מוגברת; 

- הגברת הפעילות של תאי ציפוי; 

- הגברת הניקוז של הנוזל הבין-רקמתי; 

- נביטה מוגברת של אקסונים בתאי עצב; 

- עלייה ברגישות של העצב התחושתי; 

- התגברות האמפליטודה של פוטנציאל הפעולה העצבי; 

- מניעת ניוון תאי עצב שלאחר פגיעה; 

- המרצת תהליכי הריפוי בפצע וריבוי תאים; 

- המרצת תהליך חילוף החומרים ; 

- המרצה ביולוגית של תהליכים מיטוכונדריאליים עם עלייה של ATP; 

- שיפור בצריכת החמצן ; 

- גירוי מערכת החיסון, עם פעולה נוגדת חיידקים; 

- הגברת הפגוסיטוזה של כדוריות דם לבנות; 

- הפחתת יכולת הלימפוציטים להגיב לגירויים אנטיגניים (השפעה נוגדת דלקת) ; 

- סנתוז מוגבר של RNA,DNA,E-COLI ; 

- הפחתת רמות פרוסטגלינדינים; 

- שיפור בתהליך הנשימה בתאים; 

- הגברת חלוקת הפיברובלסטים וסינטזת קולגן; 

- פעילות מזורזת של דהידרוגנזת החומצה הסוקסינית ברקמה היקפית לשולי הפצע; 

- איחוי מזורז של שברים; 

- שקיעת דם מוגברת בחולי דלקת פרקים שגרונית;


מנגנון הפעולה של מכשיר הלייזר פיזי, קיברנטי – תהודה תאית, המידע הנוגע לתנודה מועבר דרך קרן הלייזר. פיזי, אלקטרו- פיזיולוגי – שינויים מקומיים במוליכות חשמלית של העור. ביוכימי – משפיע על מטבוליזם התא (נשימת התא, וכו' ). עצבי- הפעלת תהליכי ויסות במערכת העצבים המרכזית עם תגובה הורמונלית מסוג תסמונת ההסתגלות ללחץ. סובייקטיבי – משפר את מצבו הכללי של החולה.

 הטיפול בלייזר יעיל מאד בין היתר במקרים של פצעים וחתכים, פצעי סכרת ומצבי עור דלקתיים פצעי סכרת הינם אחד הסיבוכים המוכרים במחלת הסוכרת. הפצעים נובעים כתוצאה מאספקת דם לקויה לאזורים מרוחקים בגלל היצרות כלי הדם בגין משקעים מוגברים כתוצאה ממחלקת הסוכרת.

הסיבוך הנוסף בחולי סכרת הינו קושי בהחלמה של פצעים חיצוניים הן בגלל בעיית אספקת הדם והן בשל "מתיקות הדם" – הנטייה לזיהומים וסיבוכים. לטיפול בלייזר נמוך העוצמה הצלחות מוכחות בטיפול בפצעי סכרת (כמו בטיפול בפצעים אחרים ובמצבי עור דלקתיים וצלקות ניתוחיות): 

טיפול בלייזר נמוך עוצמה משפר את תפקודי התאים הפגועים באזור הפצע טיפול בלייזר נמוך עוצמה מזרז את "הנשימה התוך תאית" ואת התחדשות התאים הפגועים דוגמא מיני רבות היא של מטופלת בת 82 סובלת מסכרת מזה 30 שנה. לפני 3 שנים נוצר כיב סכרתי מעל קרסול ימין. במשך 3 שנים ניסו טיפולי חבישה שונים, שלא הועילו. לאחר 3 חודשי טיפול בלייזר נמוך העוצמה (בדרך כלל 2 טיפולים בשבוע) – נסגר הפצע לחלוטין.